Translate page

onsdag 24. september 2014

Det e hål i gjerdet på Dale

Dagens ingredienser:

NRH-trening på Dale, rundering med ukjent plassering av figuranter og et par små, enkle sporoppsøk med 1,5 times liggetid.

Egentlig trenger jeg ikke skrive så mye mer enn superdupert og helt greit, for slik gikk det. Første figuranten var kjempeflink og ventet lenge med å belønne slik at Essa fikk bjeffet skikkelig bra. Andre figuranten lå tre blindslag mellom, på ca 70 meter, oppi ei ur, og hadde nok så dårlig samvittighet for det at hun belønnet nesten med en gang. Kjempebra utfordring for meg, piece of cake for den dyktige hunden min.

Sporoppsøkene gikk mindre fantastisk, Essa virret en god del. Første slutt fikk hun overvær av, så da var sporet mindre viktig enn å lete gjenstand, andre sporoppsøk gikk bedre, selv om hun også der gikk noe på bakspor først. Men - trene, trene så kommer det til å løsne for oss, det er jeg sikker på.

Jeg skal kopiere sporoppsøksmetoden fra Evje, oppsøk fra større gjenstand, en liten sporgjenstand etter kort tid (som bekrefter for meg at hunden er på sporet), og så en fortsettelse på sporet av varierende lengde. Jeg likte også godt sporoppsøk fra vei, så hvis vi kan få det til på en eller annen måte på lørdag, skal vi ta en slik utfordring også. - Vi tar den med et smil!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar